Răzvan Burleanu a ieșit ieri la bătaie cu o candidatură penibilă (autopropunere) pentru un loc în Comitetul Executiv FIFA și cu o urinoterapie împotriva controlului ANAF declanșat la ordinul ministrului Finanțelor Publice, cârlionțatul Florin Câțu.
Această mișcare nu îi este caracteristică mini-președintelui și poate avea ca motivație fie iminenta publicare a raportului preliminar în urma controlului ANAF, fie siguranța pe care o are cu privire la rezultatul alegerilor de duminică.
În prima variantă, Burleanu simte că se strânge lațul și următoarele zile sunt decisive cu privire la viitorul lui la butoanele FRF, dar mai ales cu privire la zilele pe care le mai are de petrecut în libertate.
În cea de-a doua variantă, Burleanu se bazează pe ceva, probabil pe informații certe cu privire la viitorul lui Florin Câțu în funcția de ministru.
Concret, Burleanu i-a declarat incompetenți și incompatibili cu atribuțiile pe care le exercită, atât pe ministrul Finanțelor Publice, cât și întregul ANAF pentru modul în care au gestionat controlul la FRF.
Cu o săptămână înaintea unor alegeri, în urma cărora Vasile Dâncu este o variantă pentru postul de prim-ministru, cea din partea PSD! În aceste condiții speciale, de campanie electorală, Burleanu afirmă că tot ce înseamnă gestionare a banului public, Ministerul de Finanțe și Agenția Națională de Administrare Fiscală, sub oblăduirea Partidului Național Liberal, reprezintă o lăbăreală de doi lei a unor prostovani ajunși conjunctural în funcții prea importante în stat, cu responsabilități care depășesc capacitatea intelectuală a unor personaje gen Câțu.
Vom comenta doar următorul pasaj din tirada micului securist: “Ministrul de Finanțe va înțelege că FRF nu e o instituție publică, așa cum tot a insistat în numeroase rânduri, punând Federația la un loc cu primării sau consilii județene. Se va vedea care e contribuția Federației la buget. În 2019, FRF a contribuit cu nu mai puțin de 13 milioane de lei. Am primit 0 lei sprijin înapoi. Totodată, indirect, fotbalul românesc contribuie la bugetul de stat cu 750 de milioane de euro anual, conform unui studiu al Uniunii Europene.”
Burleanu atacă cu o inepție inventată și susținută permanent de casa de avocatură Țucă, Zbârcea și Asociații, întărită parțial de o hotărâre slab motivată a unui complet de la Înalta Curte de Casație și Justiție, maghernița la care prestează și distinsa doamnă Alina Țucă, care are un interes oneros pentru a menține un statut incert doar pentru anumite federații sportive naționale cu care soțul are contracte cel puțin dubioase.
Conform legilor din această țară, prin prisma prevederilor din Legea 69/2000 a educației fizice și sportului, toate federațiile sportive naționale sunt asimilate autorităților publice de nivel central, deoarece administrează, în regim de putere publică, un domeniu de interes național, utilizează și valorifică însemnele naționale și reprezintă România în relațiile și competițiile internaționale.
Într-adevăr, la înființare, FRF a solicitat personalitate juridică ca o federație oarecare de asociații, de drept privat, în baza OG nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații.
Însă, din momentul autorizării de către Ministerul Tineretului și Sportului ca federație sportivă națională, prin eliberarea Certificatului de Identitate Sportivă, statutul său juridic s-a modificat fundamental, deoarece a primit în administrare, în regim de monopol, un domeniu de interes public!
Fără acest statut special, federația lui Burleanu, persoană juridică de drept privat, este zero barat. Nu poate produce niciun leu! Cele aproximativ 20 milioane de euro cât reprezintă bugetul anual, sunt rezultatul direct al autorizării ca autoritate publică, autorizare acordată de statul român prin intermediul MTS.
Hai să facem un experiment, dacă Burleanu susține că FRF nu este autoritate publică de nivel central (cu toate că a fost contrazis în instanță de șeful Direcției Juridice a FRF, Adrian Stângaciu).
Ministerul Tineretului și Sportului poate să retragă Certificatul de Identitate Sportivă al FRF (având suficiente motive plecând de la neîndeplinirea obligației de actualizare a datelor membrilor în Registrul Sportiv și până la modificarea actelor constitutive fără avizul MTS) și să vedem ce se întâmplă!
Mai mult, Burleanu afirmă că fotbalul românesc produce foarte mulți bani, cam ca la nivelul RCS-RDS, respectiv 750 milioane vs un miliard de euro anual. Aici a scăpat o informație pe care mulți o ignoră. Din suma respectivă, care este să zicem aproape corectă, 99% sunt bani publici sifonați prin fotbal din bugetele instituțiilor publice, prin afilierea și intermediul cluburilor de drept public.
Burleanu asta a urmărit de la început. Cât mai mulți bani publici, pe care nimeni nu îi verifică cum se cheltuie. Dovadă că încă de la începutul primului mandat a dat liber la afilieri de cluburi de drept public în baza unei iluzorii dispense acordată de Comitetul Executiv FIFA. Această dispensă nu a fost văzută de nimeni, dar a fost invocată în înscrisuri oficiale de Adrian Stângaciu (foto jos), cu scopul prejudicierii bugetelor publice și a statutului FIFA.
În concluzie, această săptămână este decisivă atât pentru Burleanu, cât și pentru Câțu, pentru că vom afla care este prostul și care este deșteptul. Dacă Burleanu scapă iar basma curată, voi deveni fan declarat al Securității…
Fara comentarii: Dancii, Tucii, Zbarcii si acolitii ( a se citii „asociatii”) lor trebuie sa raspunda in fata legii statului roman, altfel se creaza falsa impresie ca FRF nu poate raspunde decat in fata lui Dumnezeu. Asa cum FIFA si UEFA raspund din punct de vedere juridicautoritatilor statului Elvetian, asa si orice federatie nationala romaneasca, raspunde din punct de vedere juridic autoritatilor statului roman.