Cu AMFB și cei care trag sforile prin sediul din Splaiul Independenței nu putem să ne plictisim vreodată.

Liga 4, din punct de vedere regulamentar, a fost făcută praf prin înscrierea echipelor nou-înființate preferate de indivizi fără calitate, în detrimentul cluburilor care participaseră sezonul trecut în Liga 5.
Însă, nici Liga 5 nu se simte mai bine. În ultimul eșalon competițional de seniori a fost înscrisă în acest sezon o echipă care încă nu există din punct de vedere juridic.
ACS U Poli a făcut transferuri în această vară, a fost înscrisă de AMFB în competiția Liga 5, a disputat deja un meci în campionat și un meci în Cupa României, dar… surpriză!
Pe rolul Judecătoriei Sectorului 6 apare dosarul 13889/303/2017 în care se solicită acordarea personalității juridice ASOCIAȚIEI CLUB SPORTIV UNIREA POLITEHNICA BUCUREȘTI, primul termen fiind fixat pentru data de 21.09.2017, adică mâine…
OG 26/2000 e cât se poate de clară în ceea ce privește momentul în care o asociație devine persoană juridică: înscrierea în Registrul asociațiilor și fundațiilor (art.8 alin.1).
Mai mult, în cazul structurilor sportive, care au nevoie de autorizare, activitatea nu poate fi inițiată înainte de obținerea CIS, sub sancțiunea dizolvării pe cale judecătorească (art.14).
E cât se poate de clar că, ACS Unirea Politehnica a inițiat activitatea (înscrierea în Liga 5, participarea la meciuri oficiale, transferuri și legitimări, etc) pentru care solicită acordarea personalității juridice înainte de obținerea autorizației de funcționare ca structură sportivă din partea MTS.
Avem de a face cu un nou caz grav, în care reprezentantul ACS Unirea Politehnica a acționat în coluziune cu mai multe persoane din cadrul AMFB, inclusiv din departamentul juridic, pentru a eluda legea.
Dovada că ACSU Poli este una și aceeași cu ACS Unirea Politehnica este reprezentată de ștampila aplicată pe acordurile de transfer.
Practic, prin înscrierea în competiție a ACS Unirea Politehnica, AMFB s-a substituit atât Judecătoriei Sectorului 6 (acordând provizoriu personalitate juridică unei asociații), cât și Ministerului Tineretului și Sportului (acordând aviz de funcționare ca structură sportivă). Foarte grav!
Ceea ce ne duce cu gândul și la ceea ce a făcut FRF la meciurile de baraj, atunci când a acceptat în competiții structuri fără CIS, articolul 14 fiind aplicabil și în acele cazuri, ceea ce poate face cu siguranță obiect al cercetării penale.
Vom reveni zilele următoare cu amănunte, deoarece mâine vom urmări cu interes decizia judecătorului delegat, pus în fața faptului împlinit de persoane din cadrul Asociației Municipale de Fotbal București.