Federația Română de Fotbal a programat într-o competiție națională un club care nu există: Asociația Clubul Sportiv Sănătatea Darabani!
Nimic nu mai trebuie să ne mire în acest baraj. Federația Română de Fotbal și-a propus să stoarcă pe oricine de bani și nu mai ține cont de Lege, Statut sau Regulamente. Baremele de arbitraj pe care le vor plăti cele 42 de entități înscrise la baraj, la care se vor adaugă și alte cheltuieli, se ridică la suma de 128.000 lei!
Asociații sportive fără personalitate juridică, entități care nu sunt structuri sportive, campioane județene substituite cu alte entități cu denumiri similare, o campioană județeană înscrisă în competiție la începutul returului, iar bomboana de pe colivă e nimicul. De-a dreptul filosofic. Însă, FRF a reușit performanța să programeze ceva ce nu există!
Conform Registrului Național ținut de Ministerul Justiției, Portalului Instanțelor de Judecată și site-ului Ministerului Finanțelor Publice, nu există o entitate cu denumirea Asociația Clubul Sportiv Sănătatea Darabani.
În schimb există un mutant, o ciudățenie care niciodată nu va putea să devină structură sportivă: ASOCIAŢIA PENTRU SPRIJINIREA MANIFESTĂRILOR SPORTIVE „ASOCIAŢIA CLUB SPORTIV SĂNĂTATEA DARABANI” (Cod Unic de Identificare – 34973300). Această denumire o poartă din anul 2016.
Struțo-cămilă a fost înființată în anul 2015, cu o denumire și mai “sofisticată”: “ASOCIAŢIA PENTRU SPRIJINIREA MANIFESTĂRILOR CULTURAL-SPORTIVE ȘI DE INTEGRITARE A TINERILOR ÎN ACTIVITĂȚILE SOCIO-ECONOMICE COMUNITARE ”ASOCIAȚIA SĂNĂTATEA DARABANI”, dar probabil le-a spus cineva că dacă vor sport trebuie să aibă în denumire sintagma “ASOCIAȚIA CLUBUL SPORTIV”. Însă, așa cum reiese din denumirea actuală, această asociație e un fel de Ligă a suporterilor din moment ce se vrea o asociație de sprijinire a unei structuri sportive.
Însă, denumirea ca denumirea, stați să vedeți ce scop măreț are această asociație: “coordonarea, organizarea si dezvoltarea ramurilor sportive din: atletism, dans modern, dans folkloric, dans de societate, dans sportiv, fotbal, baschet, volei, handbal, gimnastica, lupte, oina, sah, tenis de camp, tenis de masa si alte activităţi sportive precum si activităţi cultural-artistice, in condiţii optime pentru reprezentarea la un nivel tehnic a valorilor sportive, in vederea obţinerii de rezultate performante atat in tara cat si la competiţiile Internationale in conformitate cu normativele emise de Agenţia Naţionala pentru Sport. având la baza reglementările si strategiile elaborate de Federaţiile de specialitate ; cat si promovarea tinerilor cu abilitaţi in orice domeniu de activitate”
Mă ați înnebunit? Cine sunteți? Comitetul Olimpic Sportiv și Artistic Român? Sau vreo confederație sportivă? Judecătoria Darabani a încercat să corecteze câteva din nebuniile înșirate în statutul acestei asociații, dar nu a reușit decât parțial.
Cineva susținea într-un comentariu că ACS Sănătatea Darabani are CIS. Ceea ce e imposibil, din moment ce nu există. Suntem însă curioși dacă Ministerul Tineretului și Sportului ar putea vreodată să acorde Certificat de Identitate Sportivă unei entități care se vrea club sportiv dar are ca scop coordonarea, organizarea si dezvoltarea ramurilor sportive? Dacă răspunsul este afirmativ, atunci funcționarii din MTS care nu au sesizat nimic ieșit din comun trebuie bătuți peste cap și cu Legea 69/2000 și cu Statutul ASMSACSSD. Blând, doar cât să se trezească.
Poate că FRF a programat această asociație la baraj, nu pe ACS Sănătatea Darabani. În acest caz, trebuie să corecteze denumirea acesteia în ASMSACS Sănătatea Darabani.
Mai trebuie spus că singura certitudine e că președintele declarat la ACS Sănătatea Darabani este președintele executiv al ASMSACS Sănătatea Darabani: Dumitru Dănilă. Conducerea asociației este următoarea: PREŞEDINTE DE ONOARE – AROŞOAIE CORNELIU (fostul primar al orașului Darabani, 2012-2016), PREŞEDINTE EXECUTIV – DĂNILĂ DUMITRU (consilier local Darabani), VICEPREŞEDINTE – DASCĂLU VASILE (observator AJF), SECRETAR – ŞTEFĂNUCĂ OVIDIU (antrenor fotbal), MEMBRII- GĂLUŞCĂ VICTOR (antrenor fotbal), COŞUBA RADU (antrenor fotbal) – o participantă.
AFC Progresul București a depus ieri dimineață la Registratura Generală a FRF o Informare cu privire la ilegalitățile și încălcările de regulament comise în organizarea și programarea meciurilor de baraj pentru promovarea în Liga 3. Aceasta a fost adresată Președintelui FRF, Secretarului General al FRF și Departamentului Competiții. Din acel moment, persoanele informate nu mai pot spune că nu cunoșteau exact situația echipelor care urmează să dispute sâmbătă prima manșă a barajului. Mai mult, Secretarul General are obligația, conform ROAF, să sesizeze Comisia de Disciplină a FRF dacă există dubii cu privire la dreptul de participare al unor cluburi în competițiile organizate de FRF.
Însă, așa cum am anticipat, în aceste zile legea în vigoare la FRF e OMERTA: nimeni nu vede, nu aude și nu vorbește. Departamentul Competiții a programat în baraj campioanele de la Sibiu și București, cu toate că, nici până la această oră (cu 26 de ore înainte de începerea meciurilor) rezultatele și clasamentele din competițiile respective nu au fost omologate. La Sibiu, situația se poate clarifica azi, odată cu pronunțarea hotărârii Comisiei de Recurs a FRF. În schimb, la București, AFC Progresul va primi, cel mai probabil, marți, prin poștă, hotărârea Comisiei de Disciplină pentru a putea formula Cererea de Apel. Cum hotărârile în primele două instanțe nu sunt definitive, rezultatul meciului dintre AFC Progresul și spartac 44 nu este omologat și, prin urmare, nici clasamentul Liga 4 București și AMFB a transmis neregulamentar numele campioanei printr-o misivă, iar FRF s-a conformat directivei primite din Spaiul Independenței și a programat pe spartac în baraj – 2 participante
Cea de-a treia abatere gravă este reprezentată de substituirea Asociațiile Sportive (AS) cu Cluburile Sportive (ACS) cu denumiri aproape identice la MUREȘ (ACS Mureșul Rușii Munți – înființată pe 31.05.2017), PRAHOVA (ACS Petrolul 52 – înființată pe 14.09.2016) și TULCEA (ACS Pescărușul Sarichioi Junior – înființată pe 26.10.2016) – 3 participante
Urmează programarea Asociațiilor Sportive (fără personalitate juridică): BRAȘOV (AS VIITORUL GHIMBAV 2014), DÂMBOVIȚA (AS DENTAȘ TĂRTĂȘEȘTI), GORJ (INTERNAȚIONAL BĂLEȘTI), IAȘI (AS UNIREA MIRCEȘTI), SATU MARE (AS UNIREA 08 TĂȘNAD) – 5 participante.
La toate acestea se adaugă un număr nedeterminat de echipe fără CIS.
Sigur putem spune că 20 de structuri sportive au CIS, 5 dintre acestea sunt structuri sportive de drept public și 15 sunt structuri sportive de drept privat.
Mâine vom mai face un pas important. Vom indica motivele întemeiate pentru care echipele cu probleme pot fi contestate cu succes. Însă, totul depinde de dorința participantelor în baraj de a promova sau nu în Liga 3…
De ce este atât de important să respectăm Legea și Regulamentele. Să ne reamintim povestea cu Săgeata din Năvodari. Tot o ciudățenie care nu avea CIS, a luat bani mulți de la Primărie, cu milioanele și chiar a promovat până în Liga 1…