Federația Română de Fotbal și Asociația Municipală de Fotbal București, principalele structuri sportive cu atribuții în organizarea jocului de fotbal asociație, sunt conduse de urmăriți penali, cu încălcarea art.71 alin.3 din Regulamentul Disciplinar FIFA (ediția 2019).
“All associations shall also ensure that no one is involved in the management of clubs or the association itself who is under prosecution for action unworthy of such a position or who has been convicted of a criminal offence in the past five years”.
“Toate federațiile se vor asigura, de asemenea, că nicio persoană nu este implicată în conducerea cluburilor sau a federației în sine, care este sub urmărire penală pentru o acțiune nedemnă unei astfel de poziții sau care a fost condamnată pentru o infracțiune în ultimii cinci ani.”
Practic, această normă obligatorie instituie o interdicție de 5 ani în fotbal pentru orice condamnat penal, de la ispășirea pedepsei, dar și o interdicție de a ocupa o funcție în managementul fotbalului pentru persoanele împotriva cărora s-a declanșat urmărirea penală.
Urmărirea penală este prima fază a procesului penal și constă în activitatea desfășurată de organele de urmărire penală pentru strângerea și verificarea probelor cu privire la existența infracțiunii, la identificarea făptuitorului și la stabilirea răspunderii acestuia, pentru a se constata dacă este sau nu cazul să se dispună trimiterea lui în judecată.
Ieri am aflat din Gazeta Sporturilor că DIICOT are deschis un dosar de urmărire penală în rem care vizează Federația Română de Fotbal. Una dintre infracțiunile anchetate este constituirea unui grup infracțional organizat, la nivelul unei autorități publice centrale (așa cum sunt toate federațiile sportive naționale). Chiar dacă nu sunt nominalizate persoane, nu e greu să presupunem cine ar putea fi liderul unei astfel de grupări în cadrul FRF. Persoana însărcinată cu curățenia în sediu sau Răzvan Burleanu, cel care știe tot ce mișcă în Casa Fotbalului cu ajutorul camerelor de supraveghere instalate cu 30.000 de euro și, probabil, al microfoanelor instalate în toate încăperile, așa cum se teme majoritatea angajaților.
Răzvan Burleanu este susținut, fără nicio urmă de îndoială, de o Mafie care are influență inclusiv în instanțele de judecată din România. Ne-am convins de acest fapt în ultimii 2 ani. Ca orice Mafie, cea din spatele lui Burleanu are două interese principale: putere și bani. Pentru a i se deschide drumul lui Burleanu către șefia FRF, în 2014, fostul președinte Mircea Sandu a fost forțat să abdice sub amenințarea directă cu pușcăria, iar în cazul contracandidatului Gheorghe Popescu s-a trecut de la amenințare la fapte și Baciu s-a dus la facultate.
Chiar dacă faptele cercetate de DIICOT probabil că nu mai pot fi ignorate, totuși influența Mafiei se face simțită și în modul cum a fost comunicată informația către Gazeta Sporturilor. De ce? Pentru că în cazul în care numele lui Răzvan Burleanu era menționat în clar ca persoană urmărită penal, acesta în secunda doi trebuia să își depună mandatul de președinte, în conformitate cu norma imperativă citată mai sus din Regulamentul Disciplinar FIFA.
Însă, pe numele lui Răzvan Burleanu, și nu numai al lui, mai există un dosar de urmărire penală, cel disjuns de DNA și trimis către Parchetul de pe lângă Tribunalul București, pentru “continuarea urmăririi penale”. Dosar care vizează direct Adunarea Generală a FRF și alegerile din 2018.
În cazul AMFB, Marian Lumînare se consideră, la fel ca și Răzvan Burleanu, un vataf peste plantație, numit acolo de stăpânii securisto-mafioți.
Pentru a se menține în funcția de Președinte al AMFB, umbra palidă a lui Ceaușeșcu a dispus organizarea pe 14 ianuarie a unui simulacru de adunare generală, numită în limbaj de lemn Adunare Electivă, practic cu un singur punct pe ordinea de zi, realegerea tovarășului.
Celelalte trei candidaturi au fost respinse de persoane care nu au nicio calitate să se pronunțe cu privire la dosarele personale.
Răii din AMFB susțin că lucrarea este supervizată tot de Claudiu Baboia, condamnat penal pentru coruperea (mituirea) a patru arbitri de fotbal. Însă, până nu avem o declarație scrisă nu putem decât să comentăm informația ca pe o speculație și nimic mai mult. Nimeni nu e dispus să dea o declarație scrisă în acest sens, de frica represaliilor. Această frică este singura carte pe care mafia o are în mână pentru a acapara fotbalul românesc la toate nivelurile. Pentru că majoritatea oamenilor e “căcăcioasă” și nu se expune la un risc considerat inutil.
Nu discutăm aici dacă cei trei contracandidați (Ion Toma, Tudor Iacov și Ilie Drăgan) îndeplinesc sau nu condițiile prevăzute de Statut. Ne interesează doar modul penal în care aceste candidaturi au fost respinse. De altfel, programul lui Tudor Iacov vizează în principal intrarea în legalitate și activitatea infracțională din cadrul AMFB a celor care au administrat instituția de interes local în ultimii 10 ani (conform termenului de prescriere a faptelor).
Așadar, urmăritul penal Marian Lumînare (conform ordonanței procurorului de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel București care a dispus disjungerea cauzei din dosarul nr.198/P/2019 și continuarea urmăririi penale de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 6) și-a asigurat realegerea prin comiterea altor fapte penale, ce vor fi cu siguranță sesizate organelor competente.
Pentru a înțelege de ce a fost respinsă candidatura lui Tudor Iacov, vă prezentăm, în încheierea acestui prim material care vizează activitatea mafiei din fotbal, programul strategic propus de președintele AS FC Progresul București:
PROGRAMUL STRATEGIC
IACOV NAPOLEON TUDOR SPARTACUS
Având în vedere condițiile total nelegale și nestatutare în care s-a desfășurat activitatea AMFB în ultimii 10 ani, obiectivele strategice pentru următorul mandat sunt următoarele:
- Intrarea AMFB în legalitate, prin înscrierea tuturor membrilor afiliați care îndeplinesc condițiile statutare și legale în Registrul Special ținut de Judecătoria Sectorului 6, prin modificarea actelor constitutive.
- Realizare unei analize financiar-contabile (audit) pentru a avea o imagine clară asupra situației reale a AMFB.
- În cazul depistării de nereguli în contabilitatea AMFB, sesizarea organelor abilitate și atragerea răspunderii patrimoniale și penale a foștilor administratori se impune cu absolută necesitate.
- Organizarea tuturor competițiilor oficiale și amicale de fotbal din aria de competență stabilită prin Legea nr.69/2000, sub egida AMFB, precum și atragerea răspunderii patrimoniale a organizațiilor care interferează nelegal cu activitatea AMFB.
- Până la finalizarea analizei de la punctul 2, se instituie un status quo cu privire la taxe și personalul AMFB.
- Refacerea imaginii și credibilității AMFB, în special în ceea ce privește administrația publică și centrală, dar și în raport cu partenerii sociali și economici.
- Asigurarea independenței statutare pentru toate comisiile jurisdicționale ale AMFB, prin eliminarea oricărei interferențe în actul de justiție arbitrală.
- Elaborarea clară, fără echivoc, a regulamentelor competițiilor organizate de AMFB, în acord cu prevederile Statutelor FIFA/UEFA/FRF/AMFB, cu cele ale ROAF și ale Regulamentului Disciplinar.
- Eliminarea din activitatea fotbalistică bucureșteană a persoanelor care au fost dovedite că au comis acte de corupție, precum numitul Baboia Claudiu Gabriel, condamnat la un an și patru luni de închisoare cu suspendare pentru mituirea a patru arbitri.
- Asigurarea independenței și protecției arbitrilor de fotbal, prin instituirea unor măsuri drastice de sancționare a interferențelor neregulamentare.