Sezonul regulat din Liga 4, unul plin de ilegalități girate de AMFB se apropie de final. Ultima etapă începe astăzi cu meciurile CSA Steaua – Romprim și Spartac II – Metaloglobus II, două partide fără implicații majore în configurația finală a clasamentului. Celelalte meciuri se vor disputa mâine.
Să recapitulăm. AMFB a început sarabanda ilegalităților cu înscrierea în competiție a patru entități care nu aveau meritul sportiv pentru a participa în ediția 2017/18 a competiției Liga 4. CSA Steaua, AS Academia Rapid, ACS FC Dinamo și Asociația AS Carmen București 1937 au fost introduse cu japca de AMFB din interese pur financiare.
Ulterior, cu gândul la bani, AMFB a cesionat drepturile de televizare a unor meciuri fără acordul cluburilor din Liga 4, cu încălcarea prevederilor Legii 69/2000, în baza unui articol din Statut care aparent i-ar da acest drept. Numai că Marian Lumînare nu are dreptul să încheie acte juridice în numele și pe seama AMFB, astfel că sunt nule contractele de cesiune încheiate cu terțul numit ACS Rapid Redivivus.
De altfel, ACS Rapid Redivivus a încălcat legea și prin faptul că și-a asumat organizarea meciurilor AS Academia Rapid, dar și a beneficiilor rezultate. Regulamentele au fost încălcate și atunci când AS Academia Rapid a disputat unele meciuri din deplasare pe Stadionul Giulești.
Același Stadion Giulești, templu pentru toți rapidiștii, va fi gazdă pentru două etape din play-off, ceea ce va crea un avantaj imens pentru AS Academia Rapid. Doar în mintea lui Marian Lumînare, Stadionul Giulești poate fi un teren neutru. Meciul din ultima etapă organizat pe Arena Națională nu va mai avea nicio miză, deoarece pentru Echipa Partidului va fi suficient un rezultat de egalitate pentru a câștiga titlul de campioană a Capitalei.
Marian Lumînare a motivat alegerea Stadionului Giulești, printre altele, că ar fi determinată de absența avizului ISU la două dintre arenele luate în calcul. Păi, tovarășe, ce facem? Nici Stadionul Giulești nu are aviz ISU! E pericol social! În cazul nedorit al producerii unor incidente, precum cele de pe Arena Națională, va fi mai rău decât la Colectiv.
De bine, de rău, primele trei echipe pomenite în al doilea paragraf sunt structuri sportive. Cea de-a patra, AS Carmen București 1937, a fost înscrisă în competiție fără să prezinte dovada că a fost autorizată de MTS să desfășoare activitate sportivă. Ceea ce implică o serie de încălcări ale Legii 69/2000, inclusiv cu privire la legitimarea jucătorilor.
Pe de altă parte, ACS FC Dinamo a fost activată cu un singur scop. Să țină ostatic Complexul Sportiv Dinamo, proprietatea publică a statului, în baza unui contract de asociere rămas de foarte mult timp fără obiect. Fanii dinamoviști vor mai avea de așteptat mult și bine pentru a se bucura de noul stadion Dinamo din vina exclusivă a ACS FC Dinamo și AMFB. Practic, AMFB participă activ la o conspirație care urmărește prejudicierea statului și avem dovada clară prin cele două hotărâri pronunțate de comisiile jurisdicționale.
Mai mult, ACS FC Dinamo nici nu avea dreptul să participe în competiții oficiale pentru că nu a prezentat dovada că deține dreptul de folosință a unui stadion omologat pentru disputarea meciurilor oficiale.
Regulamentul de Organizare a Activității Fotbalistice este cât se poate de clar în această privință. Conform art.40 alin.2, Jocurile oficiale se pot desfășura numai pe stadioane omologate de forul competent, respectiv FRF/AJF/AMFB. Practic, meciurile disputate de ACS FC Dinamo, pe teren propriu, nu au fost meciuri oficiale, deoarece s-au desfășurat pe stadioane neomologate (Dinamo teren sintetic și Dinamo teren iarbă). Singurul stadion omologat din cadrul Complexului Sportiv Dinamo este Dinamo Central. AMFB avea obligația să verifice și să aplice sancțiuni. Având în vedere gravitatea situației, sancțiunea aplicabilă este excluderea din competiție. Însă, după cum spuneam, AMFB lucrează în coluziune cu ACS FC Dinamo pentru prejudicierea statului.
În curând, vom afla dacă și FRF este implicată în această cabală și, din acel moment, se vor declanșa, probabil, acțiunile legale care se impun.
Seria ilegalităților comise de AMFB și acoperirea lor de comisiile subordonate a continuat cu extrem de multe legitimări sau transferuri neregulamentare. E suficient să menționăm cazul Muscalu.
În pauza competițională, cu ocazia unei adunări s-a comis o altă serie de ilegalități și infracțiuni. Semnificativă este alegerea colonelului Stănel Petrea într-o presupusă funcție de vicepreședinte al AMFB. Ofițerul, comandantul forțelor NATO din fotbalul românesc, a demisionat după izbucnirea scandalului cu contractele încheiate în scopul prejudicierii clubului militar, în special cel cu firma proprietate personală a Secretarului General al AMFB. Se pare că după dezvăluirile din presă acest contract a fost reziliat, iar Claudiu Baboia și-a mutat “taraba” în Berceni la baza FCSB.
Cedarea competenței de organizare a competițiilor dedicate copiilor către terți este o altă ilegalitate comisă de numitul Lumînare Marian.
În partea a doua a sezonului, situația nu s-a schimbat semnificativ. Favoriții au continuat să fie protejați, inclusiv de comisiile jurisdicționale. Cel mai bun exemplu este cel deja menționat cu privire la desfășurarea meciurilor organizate de ACS FC Dinamo pe terenuri neomologate. AFC Asalt a contestat această abatere gravă a ROAF, însă comisiile, în special Comisia de Apel, pur și simplu, au scris negru pe alb că nu contează omologarea stadionului. Ceea ce denotă o lipsă crasă de respect față de lege și regulament din partea unor persoane care se recomandă a fi juriști.
Acum, cu complicitatea lui Adrian Stângaciu, Răzvan Burleanu, Octavian Goga și Gino Iorgulescu, AMFB se pregătește să comită o nouă ilegalitate. Substituirea AS Academia Rapid cu o structură sportivă nou înființată, SC Fotbal Club R SA.
Comitetul de Urgență al FRF a aprobat un referat, al juristului șef, absolut halucinant din punct de vedere legal. Însă, cei patru de la FRF nu își asumă nicio răspundere, deoarece au lăsat în seama AMFB să comită fapta penală.
Chiar dacă Comitetul de Urgență a adoptat o hârtie care spune că se poate, Statutul FRF (art.70) și ROAF (art.4) spun cât se poate de clar că nu se poate ceea ce i-a trăsnit prin cap lui Adrian Stângaciu. Comitetul de Urgență nu are competența de a modifica Statutul FRF, ci are obligația să îl respecte. La fel și AMFB. Însă, această situație intolerabilă va fi înaintată către camerele investigatorii ale UEFA și FIFA, dar și către DNA, în completarea acțiunilor existente.
O altă ilegalitate pe care AMFB o va comite, pentru că a mai comis-o și în anii anteriori, înscrierea unor echipe în play-off fără omologarea clasamentului final al sezonului regulat. Omologarea se poate face doar după ce toate rezultatele meciurilor vor fi omologate. Fiind deschise litigii pe rolul comisiilor jurisdicționale, rezultatele unor meciuri, importante pentru configurația finală a primelor patru poziții, nu pot fi omologate decât printr-o hotărâre definitivă.
Însă, AMFB nu se va împiedica de acest aspect regulamentar important și va decide, în mod discreționar, echipele care vor fi înscrise în play-off, adică AS Academia Rapid (3p), CSA Steaua (2p), Tricolor FC (1p), ACS FC Dinamo (0p).
Planurile îi pot fi date peste cap de o victorie a AFC Rapid în meciul cu ACS FC Dinamo, programat din nou pe terenul neomologat Piți Varga. Dacă AFC Rapid își dorește cu adevărat să câștige meciul are posibilitatea să introducă contestație înainte de începerea jocului prin care “se contestă valabilitatea programării jocului pe terenul Piți Varga, deoarece jocurile oficiale se pot desfășura numai pe stadioane omologate, în conformitate cu prevederile art.40 alin.2 din ROAF”. Taxată cu 150 lei în 48 de ore de la încheierea meciului și gata! P-asta nici Comisia de Disciplină a AMFB nu o mai poate întoarce ca la Poarta Albă!