Nici nu am încheiat bine episodul neplăcut cu Orange, că am primit altă notificare din partea EOS KSI România, între Crăciun și Anul Nou. De această dată e vorba de un contract cu La Fântâna, pe care l-am denunțat unilateral în luna august. Am să scurtez povestea pentru că e mult mai penală decât precedenta și intenționez să merg până la capăt cu micuții care emit facturi fără acoperire.
Pe 15 septembrie 2011 am încheiat un contract cu La Fântâna pentru furnizarea de apă la domiciliu pentru un abonament în care erau incluși 60l. Procedura era simplă. Dădeam comanda telefonic și un angajat al firmei venea la ușă cu cutiile, achitam factura care le însoțea și îmi elibera bonul fiscal. Nu a fost totuși ce am dorit și mai ales că o perioadă destul de lungă nu aș mai fi avut ce face cu apa am renunțat la serviciile La Fântâna.
Conform contractului, la articolul 3, durata acestuia era de un an (cu toate că alta fusese discuția înainte de semnarea acestuia, însă atenția mi-a fost distrasă în momentul semnării, însă până la urmă a fost în favoarea mea). Ce spune acest articol în întregime:
Durata inițială a contractului este de 1 (un) an, începând cu data semnării contractului. La expirarea acestuia. durata contractuală se va putea prelungi tacit cu noi perioade a câte 1 (un) an, dacă nici una dintre părți nu notifică celeilalte părți, dorința de a nu mai continua contractul, cu cel puțin 30 de zile ca acesta să fie considerat încetat.
Ce înseamnă textul de mai sus, în cazul de față? Deoarece am semnat contractul pe 15 septembrie 2011 puteam să îmi exprim dorința de a-l încheia până pe data de 15 august 2012, adică cu 30 de zile înainte de împlinirea anului contractual, pe data de 14 septembrie 2012. Ceea ce am făcut pe data de 8 august 2012, printr-un mail la care am primit confirmare de primire în aceeași zi. Apoi am vorbit la telefon și cu un agent comercial care mi-a spus că pentru încheierea contractului trebuie să lansez ultima comandă pentru lunile iulie și august. Ceea ce am făcut, iar pe data de 10 august am primit apa și am achitat cele două facturi. Deci, am achitat ultima lună de contract (august) anticipat. De atunci nu am mai primit nicio veste de la firma La Fântâna, mai mult tot eu am insistat timp de câteva săptămâni să vină să își ridice dozatorul, după încheierea contractului pe 14 septembrie 2012. Până la urmă, pe 10 octombrie am primit telefon de la cel care îmi aducea apa la ușă și în aceeași zi am predat aparatul. Respectivul nu mi-a pomenit nimic de vreo altă factură care ar trebui achitată pentru că la data respectivă mai mult ca sigur nu fusese emisă vreuna. Dacă ar fi existat s-ar fi prezentat cu ea în dinți să îmi ia banii și să îmi dea bonul fiscal, ca de fiecare dată.
Din acel moment și până la primirea notificării de la EOS KSI România, în ultimele zile ale lunii decembrie, nimeni de la companie nu a dat vreun semn că aș avea de achitat vreo factură pe luna septembrie.
În ultimii ani, am ajuns la concluzia că majoritatea conaționalilor noștri suferă de fracturi multiple și extrem de grave în ceea ce privește logica elementară. Și nu mă refer doar la simpli funcționari. Dintr-o pasiune masochistă citesc motivări ale unor instanțe pe diverse spețe și n-am reușit până de curând să înțeleg cum se poate ca în cazuri identice să fie pronunțate decizii contradictorii. Răspunsul este destul de simplu. Programa de învățământ la Facultatea de Drept, dar și cea de la Master, nu cuprinde nici măcar un singur curs de Logică sau de Teoria Argumentării. Doar se tocește o cazuistică stufoasă (așa cum am dedus și zilele trecute în tramvaiul 1 de la o studentă care își zbiera disperarea în telefon, la 10 centimetri de urechea mea) ceea ce în practică e egal cu zero.
Am divagat un pic pentru că astăzi am sunat la EOS KSI pentru a le transmite să înceteze cu hărțuirea la adresa mea, prin apeluri și SMS-uri, pentru că ar putea să le facă rău la sănătate. Duduia de la capătul firului s-a recomandat „consilier juridic” și prezenta toate simptomele fracturii despre care am pomenit mai sus. Practic, îmi cerea să îi fac eu treaba și să îi pun la dispoziție toate informațiile și punctul meu de vedere de parcă eu aș fi fost clientul lor. I-am recomandat să ia legătura cu La Fântâna, să solicite toata situația și dacă o duce cât de cât mintea să pună lucrurile cap la cap și apoi să facă ce dorește.
În ceea ce privește firma La Fântâna, ca și în cazul Orange, am să le trimit pe mail acest text, așteptând scuzele de rigoare. Eu deja am vorbit cu cine trebuie (tocmai de aceea nu dau toate detaliile în acest caz), iar dacă La Fântâna continuă să îmi solicite să achit o factură emisă fără acoperire, voi depune plângere penală și atunci va începe cu adevărat distracția.