Primul articol din Statut definește AMFB ca fiind persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, autonomă, neguvernamentală și neutră din punct de vedere politic, religios și etnic. În mod evident, pentru ca AMFB să întrunească cele patru condiții evidențiate, membrii afiliați trebuie la rândul lor să le îndeplinească.
Un simplu exemplu: o asociație neguvernamentală nu poate fi formată din persoane juridice de drept public, pentru că reprezintă o contradicție în termeni. Totuși, în România se manifestă această aberație, cu încălcarea Legii 215/2001 a administrației publice locale, dar această discuție o vom avea când vom discuta despre FRF și despre deciziile definitive ale instanțelor de judecată pronunțate în astfel de cazuri.
Condițiile din primul articol al Statutului AMFB nu au apărut din neant, ci sunt impuse de FIFA, sub egida căreia se desfășoară oriunde în lume sportul numit FOTBAL.
FOTBAL ASOCIAȚIE este definit în Statutul FRF ca jocul controlat de FIFA și organizat în conformitate cu Legile Jocului.
Mai mult, potrivit Legii 69/2000 art.36, alin.5 Federaţiile sportive naţionale se organizează şi funcţionează în baza statutului propriu elaborat în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cu statutele federaţiilor internaţionale corespondente.
De asemenea, prin Statut, AMFB și membrii săi se obligă să respecte întotdeauna statutele, regulamentele, directivele și deciziile FRF, FIFA și UEFA, precum și deciziile Tribunalului Arbitral al Sportului de la Lausanne (art.5 alin.3 lit.c).
Gruparea Lumînare are un comportament dictatorial, autoritarist, dar acest aspect este de înțeles, deoarece orice grup infracțional organizat are un astfel de comportament, în disprețul legilor. Trecerea AMFB sub comandă militară este o expresie limpede a ceea ce se urmărește. Pentru că numirea colonelului Cristian Petrea, comandantul UM 02301 a Armatei Române în funcția de vicepreședinte al asociației neguvernamentale numită AMFB asta înseamnă: militarizare!
De neînțeles este însă lipsa de reacție a celor mai mulți dintre membrii afiliați, care de astăzi, metaforic vorbind, vor fi obligați să pocnească din călcâie și să ridice mâna la cozoroc! În special, președinții cluburilor cu activitate exclusivă de copii și juniori ar trebui să se revolte, pentru că existența cluburilor lor este periclitată de afilierea abuzivă a cluburilor de drept public. De ce?
Cluburile de drept public nu pot intra în competiție cu cluburile de drept privat și nu ne referim doar la meciuri. Este vorba de tot ce ține de organizare și, în mod special, de bani și baza de selecție.
Un club de drept public are în spate bugetul unei unități a administrației publice locale sau a unui minister. Cine poate concura în condiții egale cu așa ceva? Evident, doar un alt club de drept public! Iar cluburile de drept privat vor dispare pe măsură ce tot mai multe cluburi de drept public vor fi afiliate la AMFB și vor legitima copii și juniori. Momentan, în București, fenomenul nu are o aploare mare, dar este sesizabilă. Vorbim de cluburile din subordinea Ministerului Educației care au tras din baza de selecție câteva sute de juniori, care altfel ar fi trebuit să fie legitimați la cluburi de drept privat.
De un an s-a băgat și CSA Steaua în combinație. A tras până acum câteva zeci de juniori, dar își propune să legitimeze câteva sute în cel mai scurt timp.
A fost inițiat și se va dezvolta fulgerător, sub umbrela Primăriei Sectorului 1, Academia Rapid care își propune și ea legitimarea a câteorva sute de juniori.
Gabriela Firea a înființat de câteva luni o societate pe acțiuni (SA) cu scopul aparent de a administra trei baze sportive, dar intenția clară e să înființeze un centru de fotbal cu minim 700 de juniori legitimați. Doar în cele câteva luni de existență, SPORT PENTRU TOȚI BUCUREȘTI SA, condusă de FLORENTIN DUMITRU a tocat doar pe salarii 4 milioane de lei, iar pentru 2018 este prevăzut un buget de minim 16 milioane!
În mod normal, aceste structuri de drept public vor atrage câteva mii de copii, dar și pe cei mai buni. Pentru că părinții își vor duce copiii acolo unde sunt condițiile cele mai bune, iar acestea pot fi asigurate doar cu bani foarte mulți. Condițiile oferite din bani publici greu pot fi egalate sau depășite de cele oferite din bani privați. Acesta este și unul dintre motivele pentru care FIFA nu acceptă afilierea structurilor de drept public.
Astfel, în doar câțiva ani, cluburile de drept privat vor deveni o minoritate. Dovada clară o găsiți dacă priviți dincolo de granița administrativă a Municipiului București. În doar trei ani, majoritatea cluburilor din România s-au transformat în structuri de drept public sau sunt finanțate în proporție de peste 90% din bani publici, de cele mai multe ori în mod ilegal.
În concluzie, în curând, dintr-o bază de selecție oricum redusă, atât din punct de vedere numeric, cât și valoric, cluburilor de drept privat nu le va mai rămâne, practic, nimic și vor fi nevoite să pună lacătul pe ușă.
Cel puțin din acest motiv este de neînțeles de ce cluburile amenințate cu extincția, ca urmare a planului grupării Lumînare, nu numai că îl acceptă în mod tacit, dar și contribuie nemijlocit, prin prezență și vot, la punerea lui în aplicare. Singura explicație logică: comportament sinucigaș!
Potrivit unei informații de ultimă oră, neverificată încă, unul dintre “candidați” nu va fi prezent azi la Muzeu CFR, deoarece ar fi înțeles că participarea la o acțiune nestatutară și nelegală atrage responsabilitatea personală și consecințe inevitabile. Confirmarea o vom avea la ora 15.30.