FRF recunoaște astăzi că a comis o eroare gravă cu Centrele de Excelență. Dar, oficial, vorbește de o transformare a acestora în Centre de Pregătire.
În fapt, Centrele de Excelență vor fi desființate, prin retragerea FRF din asocierea cu autoritățile publice locale. Și vor fi înființate Centre de Pregătire finanțate integral de FRF.
În mod cert, banii cheltuiți până acum, timp de doi ani, au fost aruncați pe geam. Federalii vor spune că au câștigat experiență, însă li s-a atras atenția de la început că nu fac bine ce fac. Proiectul a fost conceput greșit și executat execrabil, cu obiective nu numai dubioase, ci și ilegale. Poate că nu întâmplător bate FRF în retragere, având în vedere ce se întâmplă la Târgu Mureș. Curtea de Conturi a intrat puternic peste Primărie și a luat la puricat finanțările ilegale ale unor structuri sportive.
Dovada că FRF își recunoaște greșeala e reprezentată de dispariția totală a Centrelor de Excelență de la Deva și Buzău. Doar la Târgu Mureș și Timișoara se vor crea Centre de Pregătire. Însă doar pentru juniorii născuți în 2000 și 2001. Ceea ce indică iar un proiect făcut pe genunchi. Totuși, România are mai multe loturi de juniori, nu doar două.
Pentru un proiect serios, FRF ar trebui să înființeze cinci centre de pregătire. Două deja se vor înființa la Timișoara și Târgu Mureș. Al treilea ar putea să funcționeze la Buftea sau Mogoșoaia. Iar alte două la Constanța și Buzău sau în Moldova. La fiecare centru ar putea fi convocați pentru stagii de pregătire de 2-3 luni câte 15 juniori din fiecare categorie de vârstă, de la U15 la U19. Astfel, în câțiva ani, ai avea o imagine completă asupra bazei de selecție cu acoperire a întregii țări. Și FRF ar deveni un partener al cluburilor, nu un concurent, așa cum a fost cazul până acum cu Centrele de Excelență.
În ceea ce privește participarea în competițiile interne se pot forma selecționate ale României la U17 și U19 care să participe, fără puncte, în Liga 3 și, respectiv, Liga 2. Dacă într-adevăr ai ca obiectiv creșterea valorică. Înscrierea unor echipe de juniori 2000 și 2001 în competițiile interne de juniori, de valoare totuși redusă, nu va avea niciun efect benefic.
URMĂTOAREA BUBĂ DIN CAPUL FRF: AFILIEREA CLUBURILOR DE DREPT PUBLIC
Am semnalat, în numeroase rânduri, abuzurile și tâmpeniile comise de FRF înainte și după alegerea lui Răzvan Burleanu. Atunci când alții dormeau sau aplaudau. Acum, încet-încet, își dau seama din ce în ce mai mulți că „Ștefan Gheorghiu” nu e Sorbona. Iar cuvintele pompoase nu țin loc de lege și regulamente.
Cel puțin s-a rezolvat una dintre problemele semnalate, în forma de până acum. În curând, vom ataca frontal o altă aberație marca FRF, afilierea cluburilor de drept public. Avem dovada că FIFA a solicitat imperativ, sub formă de recomandare, încă din 2010, ca FRF să dezafilieze toate cluburile de drept public. De altfel, statutul FRF din 2011, aflat încă în vigoare, conține această recomandare. Fiind impus un termen pentru transformarea cluburilor de drept public în cluburi de drept privat (art.12 alin.4). Aceste cluburi de drept public trebuiau excluse începând cu data de 01.07.2012, nicidecum să fie afiliate altele noi. Dar, vom reveni pe larg.