Dan Șucu, patron Mobexpert și acționar la Bucharest Pinguins, a fost invitat la Fanatik pentru o sesiune de limbi marca Horia Ivanovici.
Omul de afaceri a ținut un monolog de o oră și jumătate, în mare parte corect, întrerupt doar de mingile ridicate la fileu de amfitrion.
Dan Șucu a spus lucruri pe placul clienților și pacienților săi. A prezentat idei legate de dezvoltarea fotbalului și a modelului de management al cluburilor pe care personal le susțin public de prin 2006. Deci, din acest punct de vedere, nu pot decât să fiu de acord în totalitate.
Dan Șucu a venit în emisiune cu fața omului de marketing, care vrea să vândă cât mai scump ceea ce nu are. Un fel de Făniță din Un surâs în plină vară.
Numai că ceea ce spune nu prea se potrivește cu realitatea. Spre exemplu, omul de afaceri a afirmat că a investit în club, până acum, 4 milioane de euro, iar capitalul social al societății a ajuns la 30 de milioane. Fără să precizeze în ce monedă. Oricum cifra este incorectă. Conform datelor oficiale ONRC, capitalul social este în prezent de 26 milioane de lei. Astfel, în condițiile date, participația lui Dan Șucu ar fi trebuit să fie de 76,9%, dar în realitate este de doar de 49,9%. În concluzie, fie marele om de afaceri a fost țepuit, fie minte public fără să clipească. Pentru că a mai afirmat ceva. Orice investiție pe care o face se capitalizează. Adică, din cele 26 de milioane lei capital social, 20 de milioane ar trebui să fie participația lui Dan Șucu.
Cum aș putea vreodată să cred pe cuvânt un astfel de om?
Dan Șucu a făcut avere pentru că a construit un brand. O imagine. 80% din prețul produselor pe care le comercializează este reprezentat de brand. Un exemplu simplu. Cel mai ieftin produs din gama Mobexpert cred că e biroul operațional. O piesă de mobilier destinată stăpânilor de sclavi, deoarece corporația poate lega de o parte și de alta a biroului câte un sclav, pe un spațiu de maxim un metru pătrat. Biroul constă din 4 plăci de MDF îmbinate cu șuruburi și costă 370 lei (75 euro). Dacă mi-aș dori un astfel de birou, ceea ce nu e cazul, l-aș face cu maxim 100 de lei, în condițiile în care cumpăr materialele de la Hornbach la preț retail, nu de producător. Super profit! Bravo lui!
Dar asta știe să facă Șucu. Să ne vândă imagini, nu neapărat conforme cu realitatea. Modul acesta de comunicare cu publicul nu îi va crea probleme, pentru că populimea vrea să fie mințită frumos. Precum femeia: „spune-mi tot adevărul, dar minte-mă frumos!” Dacă-i spui adevărul se supără…
Partea proastă pentru Șucu e că a comis două greșeli fundamentale. A atacat LPF și FRF acolo unde sunt mai sensibile. Să nu uităm că aceste instituții publice de nivel central reprezintă interese superioare ale Securității Naționale, componente ale Pușculiței.
Concret, Șucu a anunțat că dorește să își valorifice separat drepturile de imagine TV sau, în cel mai rău caz, dorește renegocierea cotelor în funcție de clasamentele sportive și de audiență.
De asemenea, Șucu a atacat direct Raportul de Activitate al Președintelui RĂZVAN BURLEANU prin afirmațiile sale privind dezastrul sectorului juvenil, care la nivel național nu are mai mult de 40.000 de juniori legitimați. Nu e bine ce face! Pentru că singurul succes cu care se laudă marioneta Securității din fruntea FRF este tocmai dezvoltarea sectorului juvenil și numărul mare de legitimați. Burleanu scria negru pe alb, în anul 2020 că avem 700.000 de practicanți, dintre care peste 300.000 sunt legitimați! Păi, ce-ai făcut nea Șucule? Burleanu e mincinos? A inventat din pix 260.000 de legitimați?
https://www.frf.ro/comunicari/comunicate-frf/11-cifre-spectaculoase-din-fotbalul-romanesc-in-2020
Ai grijă ce spui că nu faci mulți purici în fotbal și, Doamne-ferește, să nu te trezești pe la Beciul Domnesc!
Mai mult, Dan Șucu a cerut o analiză a averilor patronilor de la Cluj și Craiova, Neluțu Varga și Mihai Rotaru. Pe gură, solicitarea a fost adresată presei, însă bătaia lungă, extrem de transparentă, vizează Procuratura. Nea Șucule, iar te bagi unde fierbe verdeața!
Repet, eu sunt de acord cu toate aceste afirmații și aspirații, transmise public de Dan Șucu. Dar, sunt curios dacă peste o lună le va mai repeta… 🙂
Nu degeaba suporterii l-au poreclit Păcală! Victor Angelescu, în confuzie totală!
Tot la Horia Ivanovici, dar în altă ediție a emisiunii, a intervenit și Victor Angelescu, acționarul nr.2. Porecla dată de suporterii rapidiști este perfect justificată. Păcală este confuz și vorbește numai tâmpenii. Cel puțin când vine vorba despre procese. E de neînțeles, cum de a fost angajat director la o firmă care se ocupă de cifre și date reale, nu de fantezii Până la urmă, cei de la APS s-au lămurit și i-au dat viteză. Însă, motivul real pentru care i-a fost sigilat biroul și concediat, nu a fost făcut încă public.
Ce zice Victor Angelescu? „Nu sunt probleme față de ce era acum un an. Sunt niște procese și cred că în ianuarie mai este un alt termen. Nu va mai putea nimeni să folosească acea siglă. Când un club își revine și crede că mai poate să câștige acolo ceva, pune toate piedicile necesare. Așa sunt. Șacali au fost și la vechiul Rapid. Nu e o comparație exagerată (…)
Eu sunt 90% sigur că nu pierdem, dar nu sunt judecător. Pur și simplu dacă pierdem, nici noi nici ei nu avem sigla, fiecare am înregistra-o și probabil am intra în alt proces. Obiectul procesului e că lichidatorul Rapidului spune că această siglă a fost înregistrată cu rea credință (…)
Dacă se dovedește asta, practic ar trebui reînscrisă. Până atunci nu o să putem folosi. Mai este o siglă cu Giuleștina, însă nu este folosită (…)
Eu cred că vom câștiga până la urmă. Pe viitor cred că orice club care se respectă schimbă sigla. Dar să o facem când dorim noi (…)
Sigla a fost creată de domnul Copos, nu era a Rapidului. Juventus, Milan și-au schimbat și ele sigla”.
Să afirmi că lichidatorul Rapidului, cel care ți-a vândut bunurile furate de la AFC Rapid București, spune că sigla a fost înregistrată cu rea credință, înseamnă că nu ai văzut nici măcar coperta dosarului și nu mai are sens să comentez celelalte tâmpenii debitate cap-coadă!
Spun doar atât: dacă marca înregistrată în 2015 va rămâne anulată, atunci Bucharest Pinguins nu va mai putea utiliza nici emblema, nici numele de Fotbal Club Rapid București, pentru că asociația Fotbal Club Rapid București are aceste mărci deja înregistrate, atât figurativ, cât și verbal. Restul e poveste de adormit pinguinii!